18. února 2019

PŘEČTENO: Děti krve a kostí - Tomi Adeyemi


Originální název: Children of Blood and Bone

Žánr: Literatura světová - Fantasy - Pro děti a mládež - Young Adult

Série: Legacy of Orïsha

Rok vydání: 2018 (v originále 2018)

Nakladatelství: HOST

Počet stran: 460 stran

Názvy knih série: Children of Virtue and Vengeance (2 - vyjde v originále v červnu 2019)

Díl série: První

Odkazy: ČBDB, DatabázeKnih, GoodReads

(zdroj obrázku)




 ANOTACE:

Když bylo Zélii šest, stala se svědkem toho, jak královské stráže pověsily její matku na stromě před domem. Nikdy na to nezapomněla.
Na počátku byli všichni Orïshané mágové: rodili se s tmavou kůží a nepoddajnými bílými vlasy, a jakmile dospěli, obdrželi od bohů dar magie. Časem však jejich populace klesala a v Orïshi z nich nakonec zbyla pouhá menšina utlačovaná královskou vrstvou. Z magie a černé kůže, která ji symbolizovala, začali mít lidé strach.
Deset let po nájezdu, při kterém byla zabita Zéliina matka a Orïshanům byl navždy odebrán dar magie, získá Zélie díky náhodnému setkání s princeznou Amari posvátný svitek. Díky němu je možné obnovit spojení s bohy a navrátit dar magie na dalších sto let. Zélie se spolu se svým bratrem Tzainem a princeznou Amari vydá na cestu světem inspirovaným západní Afrikou. Potulují se tu lvice a gepardice, krásné vesnice postavené z písku nebo vykované ze železa ukrývají temné stránky: otroctví a korupci.
Aby se jim podařilo vrátit magii lidem, budou muset přelstít korunního prince Inana, Amarina bratra, který si umínil, že prastarou magii ze světa nadobro vymýtí.
                                                                           (cbdb)

O čem kniha je?

   Tady opět nemám co psát, protože anotace krásně vystihuje a popisuje co od knihy čekat. :D



Jak se mi kniha líbila?

   Prvně musím říct, že jsem se pouštěla do čtení knihy trochu s donucením. Protože jsem byla vtažena do sdílečky s TBR na instagramu. A tak jsem si prostě řekla, že to musím přečíst i když jsem na to zrovna moc neměla náladu.
   To je podle mě také důvod proč jsem si čtení této knihy s nádhernou obálkou až tak neužila.
   Je to YA fantasy se vším všudy co je pro tento žánr typické.
   Ze začátku mi Zélie dost lezla na nervy, fakt neuměla držet jazyk za zuby a když něco řekla, tak hned všeho litovala. Amarí zas kolísala z role rozmazlené ubrečené princezničky a princezny bojovnice. Tzain byl takový velký brácha a podle toho se choval, nijak jinak ho asi nedokážu popsat. :D A Inan? No, v něm probíhal krásný vnitřní boj ohledně magie a věrnosti svému otci.
   Nejvíce mě zaujala postava Roëna, doufám, že tady jeho příběh pouze začíná a v dalších dílech se ho dočkám více. Mnohem více. :D
   Celkově, i přes mou nechuť, si myslím, že kniha je lepší než běžná průměrná YA kniha a stojí za přečtení. Dalším dílům se určitě vyhýbat nebudu.

Hodnotím 4 ovcemi.


A co vy? Četli jste? A jak se vám to líbilo? Dejte vědět. :)

To je zas pro dnešek vše.

Páčko A.

Žádné komentáře:

Okomentovat