26. června 2019

PŘEČTENO: Spolek nemrtvých holek - Lily Anderson





Originální název: Undead Girl Gang

Žánr: Literatura světová - Fantasy - Pro děti a mládež - Young Adult - Urban fantasy

Série: -

Rok vydání: 2019 (v originále 2018)

Nakladatelství: Jota

Počet stran: 320 stran

Názvy knih série: -

Díl série: -

Odkazy: ČBDBDatabázeKnihGoodReads

(zdroj obrázku)

KNIHU MŮŽETE KOUPIT ZDE :)








ANOTACE:


   Kouzlu těchto kamarádek na život a na smrt (a to doslova) nemáte šanci uniknout!

   Na Fairmontské akademii během několika dní zemřou za podezřelých okolností tři studentky. Dle policie se jedná o sebevraždy, ale Mile Floresové se to nějak nezdá. Mezi mrtvými je její nejlepší kamarádka Riley, která by si život přece nikdy nevzala. Mila se rozhodne Riley vrátit zpět k životu pomocí magie, aby společně našly jejího vraha. Kouzlo se jí ale vymkne z rukou a k životu probudí i protivné sprosté holky June a Daytonu. Bohužel všechny tři „živé mrtvé“ trpí ztrátou krátkodobé paměti a nepamatují si, kdo je zabil. Jenže kouzlo brzy vyprchá. Mají na to týden – sedm dní neuvěřitelných zvratů a překvapení. Výsledek ale rozhodně stojí za to! 
                                                                                                (cbdb)


O čem kniha je?


   Mila Floresová se nedokáže smířit s tím, že by se její nejlepší, vlastně i jediná kamarádka, zabila. Riley byla sice zvláštní holka, ale nebyla ten typ, co by si dokázala sáhnout na život. Rileyina rodina vlastní pohřební ústav, kdo více si může vážit života, než holka, která vyrůstá tak blízko smrti?
   Navíc Mila znala Riley tak dokonale a věděla, že Riley chce být vždy originální. Takže by si na život sotva sáhla dva dny po tom, co se v jejich městě zabily ještě dvě další holky, které navíc Riley nesnášela a nechtěla by být s nimi spojována.
   Proto si Mila myslí, že Riley někdo zavraždil. A jelikož je místní policie neschopná pustí se do pátrání sama. Mila stále nenachází žádný důkaz nebo pojítko a tak začne pátrat v magických knihách, aby našla nějaké kouzlo, které by pomohlo odhalit vraha. Její pátrání je marné, dokud jí kurýr nepřinese balík s velmi starou magickou knihou, kterou Riley objednala ještě před svou smrtí. Jakmile knihu prolistuje a najde zaklínadlo se jménem Vdechnutí života na sedm dní, je jasné co musí udělat.


Riley se přede mnou poprvé zmínila o Wicce nedlouho poté, co jsem se přestěhovala do Cross Creeku. Bylo tak dospělé a vymezující zvolit si své vlastní náboženství. Bylo mi jedenáct a do té doby by mě nikdy nenapadlo, že je možné chovat se jinak, než jak mi to nalinkovali. Najednou jsme se začaly odlišovat a dávalo nám to sílu. Je pravda, že dnes to zní trochu jako přetvářka, ale Riley mě přesvědčila jednou větou: "Dokážeme spolu úžasné věci." (strana 30)






Jak se mi kniha líbila?


   Jsem velice mile překvapena. Téma mě zaujalo hned od začátku, ale netušila jsem, že to ve mně zanechá až tolik pocitů. Z anotace mi to připomínalo Charley Davidson a to je prostě srdcovka.
   Tato kniha je plná sarkasmu a černého humoru, to mě baví a fakt se mi to líbilo. Taky zde nemáme typickou dokonalou YA hlavní hrdinku. Mila je outsider, která si své místo mimo společnost užívá, je při těle, nevychází ven bez silně černě orámovaných očí a obléká se tak, aby se jí její spolužáci báli.
   Vážně se mi líbilo, jak byl popsán rituál znovuvzkříšení, i to omezení magie bylo zajímavé a to jak všechny ty magické věci na sebe navazovaly, jooo, to by šlo.
   Jsem vážně smutná, že to skončilo, vztah Mily a Riley byl jasný, ale to jak se vyvinul vztah a vzniklo propojení mezi všemi děvčaty mě dostalo do kolen. Fakt je mi líto, že mám už celý příběh za sebou, ale na druhou stranu jsem ráda, že to nebylo zbytečně prodlužováno.
   Když bych měla upozornit i na něco negativního, tak musím zmínit jen prkotinu a asi jen to, že jsem nějakou dobu tušila, kdo za vším stojí, ale konec mě stejně dostal. Myslím si, že o to, to bylo pro mě silnější.
   Kniha je sice určena pro mládež, ale doporučila bych ji všem, kdo mají rádi čarodějnické příběhy typu Magická posedlost a Čarodějky (The Craft). Já tyhle filmy miluji a asi i pro to budu mít tuhle knihu dlouho na srdci.
   Jinak nejlepší byl stejně motorkářský gang starých čarodějnických babiček. :D


"Nic nedokáže vyjádřit jdi do prdele tak dobře jako linka na oči, která je stejně černá a těžká jako moje duše." (Strana 183)


Kniha se mi fakt vryla/vryje do paměti a tak je jasné, že hodnotím plným stádem.


Ještě jednou děkuji nakladatelství Jota za poskytnutí této knihy na recenzi. ♥
A to je dnes ode mě vše!
Přeji krásný den.
Páčko!
A.
 

Žádné komentáře:

Okomentovat