31. března 2015

ANNO DRACULA - Kim Newman



Originální název: Anno Dracula

Série: Anno Dracula #1

Žánr: Fantasy a Sci-Fi - Román - Horror a Thriller

Rok vydání: 2015 (v originále 1992)

Nakladatelství: Laser-Books

Počet stran: 416 stran

Názvy knih série: The Bloody Red Baron (Anno Dravula #2), Judgment of Tears: Anno Dracula 1959 (Anno Dracula #3), Johnny Alucard (Anno Dracula #4)

Odkazy: ČBDBDatabázeKnihGoodReads




Z OBÁLKY:


Nastala nová barbarská éra...

Píše se rok 1888 a královna Viktorie se znovu vdala; tentokrát se jejím chotěm stal valašský kníže, neblaze proslulý jako hrabě Dracula. Jeho degenerovaná pokrevní linie zachvacuje Lodýn, neboť stále více a více obyvatel města na Temži se rozhoduje pro upíří existenci.

V bezútěšných uličkách Whitechapelu masakruje upíří dívky zabiják známý pod přezdívkou "Stříbrný nůž". Při pátrání po sadistickém vrahovi se setkává věčně mladá upírka Geneviéve Diodonné s Charlesem Beauregardem z klubu Diogenes, a společný cíl je přivádí stále blíže k tomu nejkrvežíznivějšímu vládci, jaký kdy usedl na anglický trůn.

"Povinná četba... úžasné." - Neil Gaiman

"Mistrovské dílo, které nemohlo dopadnout lépe." - The Times

"V tomto skvěle vymyšleném a napsaném románu se umně splétá politika, hrůza a milostná dobrodružství. Newman píše rozkošným jazykem a z péče, jakou věnuje každému detailu, jde hlava kolem." - Time Out

"Nádherná duchaplná sága z paralelního světa... Jistým krokem se ubírá k bravurnímu vyvrcholení, které zcela předefinovává ´viktoriánské hodnoty´." - Daily Telegraph

"Vynikající spojení politické satiry, gotického hororu a alternativní historie. Určitě si nenechte ujít." - The Independent


ZAHRANIČNÍ OBÁLKY:



MŮJ NÁZOR V BODECH:

- Kniha je skvělá a já jsem si ji naprosto zamilovala, ALE!
- Ale kniha rozhodně není pro každého
- Čtenáře, kteří chtějí oddech odradí lehce náročný text, hodně jmen, hodně postav, velmi podrobné popisy, sem tam nějaká ta francouzština nebo latina
- Jemné povahy odradí detailně popsané vraždy, smrti a zvěrstva na dvoře prince-manžela Draculy
- Ano, kniha je celkem drsná, ale opět, nepadla jsem na zadek, takže pro mě klasika. :D
- Obálka je úžasná! Mě zaujal nejen název, prostě se mi líbí, ale ta obálka je skvělá, taková netypická, knihu jsem si musela pořídit
- Když se vrátím ke vzhledu knihy, zaujalo mě více věcí než jen obálka, taky je jiné od ostatních knih i grafické zpracování textu:
      1) Okraje jsou strašně úzké, takže kdyby byly běžné okraje, tak kniha má asi o 50 stran více
      2) Pod obálkou je kniha růžovo červená. :D
      3) Samotný příběh Anno Dracula má jen 322 stran, ale kniha má 418 stran. Zbytek knihy obsahuje například alternativní konec, část scénáře k filmu a ještě pár povídek z pera Kima Newmana
- Foto na ukázku. :)



























- Názvy kapitol jsou boží. :D




































- Některé hlášky --> nezapomenutelné

























- Kniha nám ukazuje alternativní historii, ale do našeho příběhu jsou umístěny i postavy, které známe z klasických děl literatury. Sherlock Holmes (aspoň myslím, že to je on) je v Devil´s Dyke (něco jako koncentrační tábor), osud Brama Stokera neznáme, ale víme, že zmizel a to z vyprávění jeho manželky, u soudu nám svědčí dr. Jekyll a na večírku potkáme Oscara Wildea, hlava Van Helsinga je napíchnuta na kůlu před Buckinghamským palácem. :D Krása
- Příběh se nám točí kolem vraha upířích prostitutek ve Whitechapelu, vrahem je zřejmě nějaký chirurg či doktor, ano! Máme tady alternativní příběh Jacka Rozparovače
- Zaujaly mne hodně jména hlavních postav. Charles Beauregard (z francouzštiny přeloženo jako beau - hezký, regard - pohled, zrak), Genevieve Dieudonné (opět francouzština, dieu - božský, božstvo, donné - daná, darovaná), Lord Ruthven (anglicky ruth je soucit), Dr. John Seward (anglicky sew je šít) --> když knihu dočtete, tak vám docvakne, že jména nejsou tak úplně nahodilá, hlavně u Charlese a Genevieve
- Co se týče postav, tak autor umí krásně popsat pocity všech, jak záporáků, tak klaďasů
- Hlavní postavy, Charles a Genevieve, jsou sympaťáci a fandíte jim až do konce
- Trošku jsem nechápala jméno dr. Sewarda, byla na něho použita dvě křestní jména, jedni mu říkali tak a jiní onak, nevím jestli je to chyba, ale nějak jsem nepochopila proč to tak je ? :D
- Konec, vyvrcholení děje, byl sice moc krátký (cca 20 stran), ale byl celkem překvapivý a líbil se mi
- Celkově se mi kniha hodně moc líbila, ale kvůli  ne zrovna jednoduché čtivosti a občas nudnějším pasážím jsem musela udělit jen 4 ovce, ale kniha putovala do složky Oblíbené. :)


SHRNUTÍ:


Obálka: *****
Čtivost: ***
Příběh: ***************


CELKOVÉ HODNOCENÍ:


Žádné komentáře:

Okomentovat