21. ledna 2015

PÍSEŇ KRVE - Anthony Ryan

Ahojky,

takže dnes se opět koukneme na nějaké to fantasy.

Musím upozornit, že je to fantasy i pro normální lidi. Myslím ty, co zas tak moc nežerou draky, kouzla a tak. Pokud se Vám alespoň trošičku líbila Hra o Trůny, tak je to pro Vás.




Na mě byly Trůny moc intrikářské a zas tak moc jsem to nežrala. Kdybych nebyla moc zvědavá, jak to se všemi  aspoň z části dopadne, tak mi asi stačí si počkat na seriál, ale já prostě musela vědět pokračování, takže jsem to přečetla a chybí mi jen Tanec s draky a to co ještě nevyšlo. To počká, dokud to Martin nedokončí. :D

Zpět k Písni krvi.


(cbdb)

Píseň krve (Blood Song) je první díl trilogie Stín Krkavce (A Raven’s Shadow novel I) a následujícím díl se bude jmenovat Tower Lord (Pán věže), Píseň krve je jeho první román a opět musím konstatovat, že to je epický příchod na scénu.
Kniha u nás vyšla u nakladatelství HOST v roce 2014.




Z OBÁLKY:

Na scénu vstoupil nový mistrovský vypravěč.
Michael J. Sullivan, spisovatel

Fanoušci výpravné epické fantasy, jakou představuje například "Kolo času" Roberta Jordana nebo "Píseň ledu a ohně (Hra o trůny)" George R. R. Martina, si tento debut jistě oblíbí.
Library Journal

Hlavní adept na nejpůsobivější debut roku... "Píseň krve" je silný impozantní román, který má sice zdánlivě uzavřený konec, ale naznačuje pokračování.
SffWorld.com

Naprosto strhující fantasy od nového výrazného autora nadaného velkým talentem. Ryan píše o tématech, jako jsou válka, víra, věrnost, na pozadí neuvěřitelně akčních scén a umně vykreslených postav.
BussFeed

Ryan rozezněl všechny vysoké tóny epické fantasy - drsné prostředí, prastarou magii, nelítostné intriky, rozpolcenou loajalitu a krvavou akci.
Publishers Weekly

Ta kniha se prostě nedá odložit... Musel jsem ji přečíst co nejdřív, a jakmile jsem byl na konci, přečetl jsem si ji celou znovu, protože jsem se nemohl rozloučit s úžasným světem, který autor vytvořil.
Fantasy Book Critic

Nový mistr mezi vypravěči přináší první díl výpravné fantasy ságy o válce, intrikách a těžce zkoušené Víře...

Vélin Al Sorna, zasvěcený Šestému řádu, byl od dětství cvičen k boji a zabíjení ve službách Víry. Řád se stal jeho jedinou rodinou. Vélinův otec sloužil jako rytíř králi Janusovi, panovníkovi Sjednoceného království, rozhodl se však Vélina zbavit jeho práv a v pouhých deseti letech ho zanechal na prahu Šestého řádu. Chlapec ho za to nenávidí. Během pobytu v řádu se Vélin dozvídá zatím netušené podrobnosti o své matce, která zemřela, když byl ještě dítě. Postupně také odhaluje důvody, jež jeho otce vedly k tomu, že ho řádu svěřil. Jedna pravda je však důležitější než všechny ostatní: Vélina Al Sornu čeká budoucnost, kterou má teprve pochopit. Budoucnost, jež změní nejen království, ale také celý svět.

MŮJ NÁZOR V BODECH:

- Obálka je naprosto úžasná, mám chuť se s ní mazlit. :D A ten hřbet!



- Celý příběh je psán velmi čtivě a napínavě
- Prvně čteme o hlavní postavě, Vélinovi, z pohledu alpírského písaře Verniera, který ho nenávidí; Vélin začne Vernierovi vyprávět svůj životní příběh
- Zpočátku jsem byla trochu nesvá, že je hlavní postava ihned považován za vraha apod., ale jakmile začal vyprávět svůj příběh, hned jsem si ho zamilovala, stejně jako všechny ostatní chlapce ze Šestého řádu
- Vélin, je postupně považován za nejlepšího bojovníka a chtějí z něho velitele, tak jak to většinou u hlavních postav fantasy bývá, ale Vélin je popsán velmi lidsky, často chybuje, svých chyb lituje; aneb jak to jinak říct: ŽERU HO!
- Zbožňuji zde popis zkoušek Šestého řádu a následně všech bitev; při čtení přímo vidíte všechny pohyby postav a občas ani málem nedýcháte
- S tím nedýcháním jsem měla problém i ke konci knihy; vezměte si, že posledních 30 stran dýcháte jenom po každé 10té větě; myslím, že jsem byla jako modrý šmoula :D
- Musím taky zmínit, že konec mě velmi překvapil; dokonce jsem po dočtení půl hodiny bloumala po bytě než jsem si uvědomila, že jsem chtěla do sprchy
- Na konci dokonce máme rejstřík postav a pravidla kešetu (hry, která se hraje ve Sjednoceném království)
- Celkově je tato kniha jedna z nejlepších, kterou jsem kdy četla a usazuji ji na piedestal k Tetovanému
- Už teď netrpělivě čekám na další díl, uvažuji už o originále

SHRNUTÍ:
Obálka: *****
Čtivost:*****
Příběh: *****
Délka: 621 stran


CELKOVÉ HODNOCENÍ:


Zbožňuji tu knihu!

A to je pro dnešek vše.

Páčko shledáčko,
A.






Žádné komentáře:

Okomentovat