29. května 2019

PŘEČTENO: Zloději dýmu - Sally Greenová






Originální název: The Smoke Thieves

Žánr: Literatura světová - Fantasy - Pro děti a mládež - Young Adult

Série: Zloději dýmu

Rok vydání: 2019 (v originále 2018)

Nakladatelství: CooBoo

Počet stran: 416 stran

Názvy knih série: The Demon World (2)

Díl série: První

Odkazy: ČBDB, DatabázeKnih, GoodReads

(zdroj obrázku)











ANOTACE:


   V Brigantsku se princezna Catherine chystá na politické manželství bez lásky, které pro ni sjednal krutý otec. V Calidoru touží zhrzený sluha March po pomstě knížeti, který zradil jeho lid. V Pitorii cestuje lehkomyslný Edyon od města k městu a krade jednu cetku za druhou. A na pusté Severní planině utíká mladá Tash před démony. Každý je jiný, ale něco je spojuje. Všem osud rozdal karty, se kterými hrát nechtějí, a oni z nich musí dostat to nejlepší. 
                                                                              (cbdb)

                                                                           (zdroj)


O čem kniha je?


   Sledujeme pět postav, různé společenské vrstvy, různé příběhy, které se však postupně stále více proplétají.
   Princezna je nucena sledovat popravu vojákovi sestry. Lovkyně láká z doupěte démona, aby získala jeho dým. Zrádce se rozhodne pomstít svému pánovi, za to, že zlikvidoval jeho lid. Zloděj jde za vědmou, která mu předpoví, že ho navštíví pohledný cizinec.
   Co to má vše společného s dýmem démonů?




   Jak se mi kniha líbila?


   Knihu jsem koupila v době toho největšího propagačního boomu. Zloději dýmu byly všude. Obálka je krásná, je to hardback a má to barevnou ořízku. Lahoda.
   Akorát jsem knihu začala intenzivně číst až cca o dva měsíce později, kdy už se začaly objevovat i názory, že ten boom kolem knihy byl zbytečný, že zas tak dobré to není.
   No, v tom nesouhlasím.
   Myslím si, že je to poutavý příběh v pěkně promyšleném světě. Na YA je to netypické asi tím, že je to z pohledu více postav. Máme jich tady pět. Každá na konci jiné části země, každá mluví jiným jazykem, každá z jiné vrstvy společnosti a každá má své chyby i klady. Já přesně tohle miluji. A když se pak dějové linie všech postav přirozeně protnou? ANO! Boží!
   Nejlepší pohled pro mě, byl pohled Tash, "hustokrutopřísňácká" malá holka, co ujíždí na botách. Láska. :D
   Chápu, že k propagaci knihy byla použita fráze, že je to příběh jako Hry o trůny, ale pro mladé. Jako jo, zas tak z cesty to nebylo. Je zde kapka magie a je zde hodně pletichaření. Ale proč se vše dneska musí srovnávat s jinými bestsellery?
   Co se týče magického prvku v knize, dýmu démonů, což je zakázaná droga. Dým je duše mrtvého démona, jejichž lov je zakázaný a i za držení dýmu budete potrestáni. Není, ale zároveň je, to stěžejní prvek celého příběhu. Líbí se mi omezení užívání, líbil se mi popis lovu démonů, líbí se mi, že vám představa barevného dýmu krásně drnká na struny fantazie.
   Celkově se mi kniha hodně líbila a myslím si, že obsahuje hodně zajímavých postav, na jejichž vývoj jsem hodně zvědavá a těším se na další díly.


Poslední dobou jsem asi nějak moc hodná.
Hodnotím opět plným stádem. :D



A opět se s vámi dnes loučím!
Páčko!
A.



2 komentáře:

  1. Zatím jsem se ke knize nedostala, ale rozhodně ji mám v plánu. Jsem na ni velmi zvědavá, zvláště když na ni vidím samé kladné recenze. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se toho trochu bála, přece jenom jednu dobu byla vidět všude, ale naštěstí mě nezklamala. 😊 Jsem zvědavá jak se bude ti bude líbit 😉

      Vymazat