28. října 2018

PŘEČTENO: Dvůr mrazu a hvězd - Sarah J. Maas







Originální název: 
A Court of Frost and Starlight

Žánr: Literatura světová - Fantasy- Pro děti a mládež - Young Adult

Série: Dvůr trnů a růží (A Court of a Thorns and Roses)

Rok vydání: 2018 (v originále 2018)

Nakladatelství: CooBoo

Počet stran: 224 stran

Názvy knih série: Dvůr trnů a růží (1), Dvůr mlhy a hněvu (2), Dvůr křídel a zmaru (3.)

Díl série: 3,5

Odkazy: ČBDB, DatabázeKnih, GoodReads



(zdroj obrázku)






   Pro stručnější názor navštivte pouze instagram, tady se chci trošku rozepsat a je možné, že se neubráním SPOILERŮM, tak pardon. :D


   Ze čtení této knihy jsem měla strach, protože jsem úplně nevěděla co očekávat. Naštěstí má jen něco málo před 200 stran, tak jsem si říkala, že to přelousknu rychle a zas taková ztráta času to nebude, ať už mě mělo čekat cokoliv.

   Hodně jsem se těšila na dokončení příběhů vedlejších postav z této série. Bohužel opak byl pravdou. Kniha se opět nejvíce zaměřuje na Feyre a Rhysanda, kteří jsou středobodem celého příběhu.
   Jako nebylo to úplně nejhorší, ale kam se chcete v dokonalém vztahu dále posunout? Asi každý to tušil kam to povede, protože už v předchozím díle nám Řezbář ukázal vidinu dítěte vládců Nočního dvora.
   Ne, ještě tady nemají dítě, ale prostě Feyre si uvědomí, jak je vděčná, že Rhyse neztratila, když mnoho dalších o své milované přišlo. Takže se rozhodne, že jako dar k Vánocům (teda u nich Slunovratu) dá Rhysovi na srozuměnou, že je připravená se v jejich vztahu posunout dále a mít s ním malé vílí princátko.


   Co se týče ostatních postav... Jak já jsem jásala, že jsou zde i kapitoly z pohledu Cassiana a Morrigan, kousek vlastně i Nesty, ale to byly tak dohromady čtyři možná pět kapitol. Škoda... na ně jsem se fakt těšila a vlastně nám toho o nich tady moc autorka nepověděla.
   Nedozvíme se jak pokračuje napjatý vztah Cassiana s Nestou, Morrigan potká v lese nějakou postavu, netuší kdo to je, ona obrátila radši koně a ujela, než aby to zjišťovala. Lucien a Elain se nikam také nepohnou, Azriel je ve vztahu k Elain taky samá záhada.
   Všechno vede k tomu, že vlastně asi autorka chce napsat další díl a já doufám, že ho napíše, protože já chci vědět co bude se všemi dál. Jestli hrozba Illyrjské vzpoury se přece jenom stane vzpourou, co je s lidskými královnami? Vzpamatuje se Tamlin? Prostě tady v tomto díle jsme se to nedozvěděli. Problémy byly nakousnuty, ale víc nic.
   Obrovské plus je za již zmíněný Slunovrat, alias vílí Vánoce, fakt jako to bylo milé. Také se zde objevují velmi vtipné rozhovory a scény, třeba jak Amren má problém s čůráním nebo jak Rhys, Azriel a Cassian každoročně na Slunovrat pořádají koulovačku. Velmi milé momenty, kdy jsem opravdu neudržela poker face a smála se.
   Nádherné je poděkování autorky, normálně to nečtu (sorry autoři, moc jmen), ale tady jsem byla zvědavá, jestli se tam autorka zmíní o tom, zda má v plánu pokračování.
   Pokud milujete Feyre a Rhyse, tak si knihu určitě přečtěte. Ono, knihu si přečtěte za každých okolností, je to čtivé, krátké, ale nečekejte příběh vedlejších postav.

   Pro pobavení, tady jsou moje poznámky.


Knihu hodnotím 3,5 *

2 komentáře:

  1. No já jakožto neandrtálec nemám přečten ani první díl ze série (ale jako chystám se na něj), tak vůbec netuším o čem tu píšeš, ale zas na jednu stranu vím, že tato kniha mi bude stačit pouze ve čtečce, že v papíru jí asi nebudu potřebovat. Ale na to čůrání jsem zvědavá :D Mě spíše udivuje, jak dokážeš během čtení psát své poznatky do bloku? Jak sakra?!! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No... Superpower? :D Já to sepisuju i zpětně. :D U některý nestíhám vůbec psát, tak pak jen ty nejsilnější dojmy napíšu na papír. :D

      Vymazat