17. listopadu 2014

LABYRINT - ÚTĚK - James Dashner

Ahojky,

dneska o tématu, který je velmi aktuální. Proč? Protože v kinech hrají film, který je inspirován touto knihou. A co se hraje v kině... No vždyť to znáte.



Česká filmová obálka.

Jedná se o knihu od Jamese Dashnera. V originále The Maze Runner u nás Labyrint - Útěk.
Tato kniha u nás vyšla u nakladatelství YOLI v letošním roce.
Kniha je prvním dílem ze série Maze Runner, v češtině se série nazývá Labyrint.




Česká obálka pod filmovým přebalem. :D Je třeba říct, že černá plovha je matná a to barevné je takové lesklé a prostě krásné.


Plakát k filmu.


Zahraniční obálka.

Z OBÁLKY:

Jestli se nebojíš, nejsi člověk.

Když se Thomas probere, pamatuje si jen svoje jméno. Ocitl se mezi cizími chlapci - jejichž vzpomínky jsou taky pryč.

Za vysokými kamennými hradbami, které obklopují Plac, je nekonečné proměnlivé bludiště. Představuje jedinou cestu ven - a zatím se z něj nikdo nedostal živý.

Všechno se změní.

A pak se objeví dívka. Vůbec první dívka. A zpráva, kterou nese je děsivá.

Vzpomeň si. Přežij. Uteč.

MŮJ NÁZOR V BODECH:

- Filmová obálka je sice hezká, ale obálka, která se schovává pod přebalem je mnohem hezčí, stejně tak zahraniční obálka se mi líbí více než ta filmová
- Kniha je velmi čtivá a napínavá. Autor nám popisuje svět ve kterém se Thomas ocitne velmi pomalu, takže nás napíná až do poslední chvilky a nutí nás číst dál a dál
- Už z obálky víme, že hlavní postavou je Thomas, avšak další zajímavé postavy jsou určitě Newt, Alby, Minho a Chuck a jako "záporák" Gally. A nesmíme zapomenout na nejmladšího člena Chucka a jedinou holku Teresu
- Newt, Thomas a Chuck jsou moji oblíbenci :)
- Teresa mi přišla zatím trošku v pozadí a čekám, že se ukáže hlavně v dalších dílech
- Objevuje se zde slang, který je naprosto úžasný. :D Baža, čón, frase, plopák, Placeři
- Konec mi zvedl mandle a strašně mě naštval. :/ Já chci občas i na konci první části nějaký ten lehký "hepyend". Neříkám, že to skončilo špatně, ALE... !!!
- určitě chci vědět co se bude dít dál, takže další díly si určitě přečtu
- Dystopie začínám mít ráda čím dál víc

SHRNUTÍ:
Obálka: *****
Příběh: *****
Čtivost: *****
Délka: 357 stran


CELKOVÉ HODNOCENÍ:


5 z 5
Ano, také jsem tomu propadla, film jsem už taky viděla, je krapet jiný než kniha, ale to se dalo čekat a film je taky skvělý.

To je dnes vše.

Páčko shledáčko,
A.



Žádné komentáře:

Okomentovat