28. listopadu 2014

THE ELITE (Elita) - Kiera Cass

Ahojky,

už je to pár dnů, co jsem přelouskala druhý díl ze série Selekce, který se v češtině bude jmenovat Elita a ta by měla v češtině u nakladatelství CooBoo někdy na začátku roku 2015.
Autorkou je Kiera Cass.



Já četla tuto knihu v originále, tedy v angličtině, a musím se pochválit, že jsem tomu rozuměla. Myslím, že zážitek a dojmy z knihy byly stejné jako kdybych ji četla v češtině. Snad mi nic neušlo. :D
Knihu jsem stáhla na PirateBayi.



Třicet pět dívek přišlo do paláce soutěžit v Selekci. Všechny až na šest byly poslány domů. A jen jedna se provdá za prince Maxona a bude korunována princeznou Illey.
America si pořád není jistá, kde leží její srdce. Když je s Maxonem, nechává se unášet jejich novou dechberoucí reakcí a nesní o ničem jiném, než být s ním. Ale kdykoliv vidí Aspena vykonávajícího práci strážce v paláci, je strhávána vzpomínkami na společný život, který si plánovali. Jak se skupinka zmenšila na Elitu, jsou ostatní dívky ještě odhodlanější získat Maxona - a Americe běží čas na rozhodnutí.
Právě když si je America jistá, že se rozhodla, zničující ztráta ji donutí znovu o všem začít pochybovat. A zatímco se snaží představit si budoucnost, agresivní rebelové odhodlaní svrhnout monarchii nabývají na síle a jejich plány by mohly zničit její šanci na jakýkoliv šťastný konec.

MŮJ NÁZOR V BODECH:

- obálka bude WOW!
- text v angličtině je čtivý, celkem jednoduchý, často "shookujou" hlavami a ještě hodně často "shrugovali" rameny :D
- už to není taková typická pohádka, trošku se to rozjíždí, občas se objeví nějaký ten zvrat v princeznovském světě
- stále více se nám tady objevují prvky dystopie, např. America stále objevuje, že jejich systém není dokonalý (zjišťuje, že zakladatel je pěkný zmetek) a král taky není zas takový miláček
- America je tady občas na facku, nikdo, POVÍDÁM NIKDO! nemůže být tak nerozhodný a tak moc si vymýšlet
- v tomto díle u mě Maxon spadl z lopaty a opět vede Aspen
- opět nám tady útočí rebelové, vypadá to, že rebelové fandí Americe, stejně jako služebnictvo
- víc už zas nechci spoilovat, o chlup se mi to zdá slabší než první díl, hlavně ta nerozhodnost Mer, uaaa! Ale i přes to je to dobré a očekávám, že třetí díl mi vytře zrak. Teda doufám. :D

SHRNUTÍ ANGLICKÉ VERZE:
Obálka: ***********
Příběh: ****
Čtivost: *****
Délka: 336 stran


CELKOVÉ HODNOCENÍ:


Tak a to je vše.

Páčko shledáčko, 
A.

Žádné komentáře:

Okomentovat