1. března 2018

CRESS - Marissa Meyer

                                           (zdroj obrázku)

Originální název: Cress

Žánr: Literatura světová - Sci-Fi - Pro děti a mládež - Young Adult

Série: Měsíční kroniky (The Lunar Chronicles)

Rok vydání: 2014 (v originále 2014)

Nakladatelství: Egmont

Počet stran: 616 stran

Názvy knih série: Cinder (1), Scarlet (2), Winter (4.)

Díl série: Třetí

Odkazy: ČBDBDatabázeKnihGoodReads




Z OBÁLKY:

Cress od dětství vyrůstala sama uvězněná v umělém satelitu. Jedinou společnost jí zde dělají počítačové obrazovky. Díky času strávenému s počítači se Cress vypracuje ve špičkovou hackerku. Naneštěstí je však přinucena pracovat pro královnu Levanu a právě dostala rozkazy vystopovat Cinder a jejího pohledného průvodce. 
Cinder a kapitán Thorne jsou na útěku. Společně se Scarlet a Vlkem plánují svrhnout královnu Levanu a zabránit její armádě v invazi na Zemi. Právě Cress může Cinder a jejím společníkům pomoct. Odvážný pokus zachránit ji se však nezdaří a celá skupina se rozdělí. 
Cress má konečně svou svobodu, ale musí za ni zaplatit vyšší cenu, než si dovedla představit. A královna Levana nehodlá připustit, aby se někdo postavil do cesty její svatbě s císařem Kaiem.


I když se Cress, Scarlet ani Cinder necítí být povolány k záchraně světa, zdá se, že jsou jedinou nadějí, kterou svět má. 

ZAHRANIČNÍ OBÁLKY:

                     (zdroj obrázku)

                       (zdroj obrázku)

                    (zdroj obrázku)


MŮJ NÁZOR V BODECH:

- Další z dlouhých sérií, ale u téhle to není vůbec na škodu, i když jsem teda myslela, že to je závěrečný díl. Nevím proč se tak často těším na to, že bude konec, když mě to pak stejně mrzí, že to skončilo.
- Obálka opět kouzelná, pohádková, chytlavá, stejně jako celá kniha, i ty zahraniční se mi líbí.

- Tentokrát se autorka inspirovala Locikou a jejím příběhem.

- Přiznám se, že jsem to začala číst hned po Scarlet, ale nějak jsem už na to neměla chuť a teď si říkám, co se mnou bylo, že jsem to prostě nepřečetla, protože je to skvělé.
- Vtipné, napínavé, romantické, kouzelné, pohádkové.
- Líbí se mi, že opět se kniha točí kolem jiné postavy, ale ta nám krásně zapadá do celkové skládačky
- Cress, nebo-li Locika, je plachá, stydlivá, což je pochopitelné, protože dospívala uzavřená sama v družici a navštěvovala jen její paní (taková ta klasická zlá mrcha).
- Na druhou stranu je Cress hackerka a génius, navíc se zamilovala do Thorneho (kapitán co je na útěku s Cinder), jo a zamilovala se do něho ještě než ho potkala, jejich první setkání bylo kouzelné a reakce Cress dost uvěřitelná.

- Myslela jsem, že si dám mezi díly chvilku pauzičku ať to zpracuji, ale to se nedá, musela jsem hned navázat dalším a snad už teda posledním dílem

SHRNUTÍ:

Obálka: *****
Příběh:*****
Čtivost: *****


CELKOVÉ HODNOCENÍ:


Žádné komentáře:

Okomentovat