5. února 2019

PŘEČTENO: Klan - Adrienne Young






Originální název: Sky in the Deep

Žánr: Literatura světová - Fantasy - Dobrodružné - Pro děti a mládež - Young Adult

Série: -

Rok vydání: 2019 (v originále 2018)

Nakladatelství: Fragment

Počet stran: 320 stran

Názvy knih série: -

Díl série: -

Odkazy: ČBDB, DatabázeKnih, GoodReads

(zdroj obrázku)











ANOTACE:

Eelyn celý svůj život bojuje proti odvěkému nepříteli – klanu Riki. Když na bitevním poli zahlédne svého bratra, kterého viděla před pěti lety umírat, nevěří vlastním očím. Teď stojí proti ní na straně nepřítele. Jeho zrada však není to jediné, čemu musí Eelyn čelit. Po neúspěšném boji se z ní stane otrokyně a čeká ji krutá zima v zajetí. Všechno ale změní útok krvelačného klanu, v jehož skutečnou existenci nikdo nevěřil.
                                   (cbdb)

O čem kniha je?

   No ráda bych se rozepsala o čem kniha je, ale anotace to tentokrát vystihuje dokonale. :D
   Klany Rikiů a Asků jsou už od nepaměti spolu ve válce. Počátky této války jsou připisovány jejich bohům - Sigr (bůh Asků) a Thoře (bůh Rikiů) - kteří se navzájem zradili a nikdy si neodpustili. Proto spolu tyto klany válčí. Každých pět let na počest svého vlastního boha, slepě táhnou proti sobě do boje a jen přiživují nepřátelství, které vzniklo jen díky legendám.
   Eelyn, naše hlavní hrdinka z klanu Asků, během jedné z bitev ztratí svého bratra Iriho, vidí ho umírat. Po pěti letech, kdy si jde do bitvy proti Rikiům pro svou pomstu, ho ale znovu potká. Na straně nepřátel. Iri ji zachrání život a zmizí. Nikdo Eelyn nevěří, říkají, že Iriho ducha seslal jejich bůh Sigr, aby ji zachránil. Když na druhý den Eelyn Iriho opět potká, tak se rozhodne opustit svůj klan a pronásledovat ho. Po nějaké době, kdy se ho snaží dohnat, ji od sebe Iri odhání, že s ní nechce mít nic společného, ale ona se nenechá odbít. Nakonec aby ji ostatní Rikiové nezabili, tak ji Iriho přítel Fiske zajme a vezme s sebou do vesnice Rikiů, kde se stane otrokyní...



Jak se mi kniha líbila?

   No sakra fix, že líbila!
   Prostředí vikingských klanů, vesnice v údolí severského fjordu a vysokohorské vesnice je úchvatné a autorka umí psát. Krásně vás vtáhne do děje.
   Nejsem si jistá jestli můžu o Klanu říct, že je na každé straně nějaká ta akce nebo boj, ale i tak má kniha spád, jste napjatí a potřebujete číst dál a dál.
   Příběh také celkem živě popisuje bojovou vřavu, autorka nešetří krví a Eelyn není žádná něžná kopretinka. Líbí se mi, že tady není nikdo záhadně hned uzdravený, ale do bitvy chodí s předchozími zraněními a uvědomují si díky nim i svá omezení.
   Eelyn je celkem tvrďačka. V jednom názoru na knihu jsem četla, že hodně brečí, na to jak se tváří drsně. No, ale ruku na srdce, kdo by nebrečel? Jste otrok, odtrhnutí od rodiny a každou chvíli vám někdo vyhrožuje. Já bych řvala non-stop. :D
   Mé romantické srdce, které zbožňuje Stockholmský syndrom, se tetelí blahem. :D Ne teď vážně, romantická linka mi přijde přirozená, já bych na tom byla stejně. :D
   Jediné co mi vadilo, tak v mé elektronické verzi knihy z knihovny bylo hrozně moc překlepů. Některé věty mi občas díky tomu nedávaly smysl, takže jsem je musela číst párkrát dokola. No, ještě, že je ta kniha tak dobrá, jinak by mě to štvalo více.
   Co mě nehorázně štve je, že to nemá pokračování! Je to jenom samostatná kniha! Proooooč!!! No doufám, že autorka brzy napíše něco dalšího a pojede na stejné vlně.

Hodnotím plným stádem a kniha putuje do oblíbených.


Tak to je zas dneska vše!

Jsem tu nějak často co?

Asi si dám od čtení pauzu.

Ha! Kecám!

Brzy tu jsem zas. :D Muhahaaa!!!

Páčko!
A. :D

2 komentáře:

  1. Na knihu jsem hodně zvědavá, mám ji napsanou na seznamu knih, které bych si ráda pořídila. Tak snad se brzy dostanu do knihkupectví. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jooo, mám ji alektronicky, ale chci ji pořídit i papírově, myslím, že za to stojí. Mě to prostředí nadchlo a ta kniha je fajn. ♥

      Vymazat