27. února 2019

PŘEČTENO: Nejlepší víkend - Patrik Hartl



Originální název: -

Žánr: Literatura česká - Romány

Série: -

Rok vydání: 2018

Nakladatelství: Bourdon

Počet stran: 480 stran

Názvy knih série: -

Díl série: -

Odkazy: ČBDB, DatabázeKnih, GoodReads


(zdroj obrázku)


ANOTACE:

Na Silvestra si Andrea, Jirka, Dáša, Bert, Markéta a Pavel dají zásadní novoroční předsevzetí. Žádný z nich ale nikomu neřekne, jaké je to jeho. Doufají, že se jim to během nového roku podaří, mohlo by, protože času na to budou mít dost. Kromě ranních a večerních hodin pracovních dnů mají k dispozici padesát dva víkendů, deset státních svátků a čtyři dny dovolené. To je dohromady šest tisíc sedm set šedesát hodin volna, během kterých se dá změnit téměř cokoli.
                                                                                  (cbdb)



O čem kniha je?

   Kdybych se měla rozepsat o čem to je, tak můžu napsat zkrácenou verzi knihy. :D Která by možná stačila. :D Prostě sledujeme rok partičky lidí, kteří vlastně nejsou spokojení se svým životem a proto si dají na silvestra předsevzetí a hodlají ho splnit.



Jak se mi kniha líbila?

   UPOZORŇUJI, že jsem po knize sáhla pouze proto, že byla vybrána v Klubu tajných knihomolů na společné únorové čtení. Do skupinky, se můžete samozřejmě také přidat. ;) 

   No když jsem se po třetině knihy konečně začala orientovat v tom množství postav, tak to místy stejně bylo lehce utrpení.
   Kniha není napsaná špatně, některé situace byly fakt vtipné, a slovo BIMBÁL mě straší dodnes.
   Ale postavy? Bože! Nakopat všechny do sedinek! Banda rozmazlených, nespokojených hlupáků. Hladomor na ně!
   Místy se chovali jako prasata! Sorry, to vepříky asi urážím...
   Jako jak může matka říct, když uvažuje o rozvodu, že nedokáže přijít o mladšího syna, ale ztrátu dcery by přežila? Vážně? FUJ! Hnus! Bleju!

                                                                            (zdroj)

   Nemluvě teda o nevěře, která tam je v každé kapitole. No vlastně, všechny mužské postavy podváděli. VŠECHNY! Jako jestli je tohle obrázek dnešní české společnosti, tak se mi chce zvracet. Předsevzetí na další rok? Udrž bimbála v kalhotách! 
   A to, že dospělý muž uvažuje, jestli zavolat matce záchranku, která má mrtvičku, nebo ji prostě nechat zemřít a tím vyřešit veškeré problémy, které má s manželkou.... HNUS!
   Jestli je tohle obrázek naší krásné české společnosti, nebo společnosti obecně....

                                                                            (zdroj)

   Veliké plus dávám autorovi, že se tady zmiňoval o Havířově. :D
   Také za kladné beru prozření jedné z ženských postav, že vlastně ta nespokojenost kterou cítí je důsledek blahobytu a nadbytku. Tak si pěkně řekla, že si bude všeho vážit a tak. Moc dlouho jí to nevydrželo.
   Musím říct, že konec, asi posledních 80 stran, změnilo názor na celou knihu. Chtěla jsem tomu dát původně snad jen 1 hvězdičku, ALE!!! Konec byl pěkný, dojemný a hlupáci otevřeli oči. Skoro se mi i oči lehce zamlžily.
   Ale 476 stran? To si myslím, že bylo dost natahované.Tak 200 bych ubrala. :D No, ale jako největší úspěch počítám to, že jsem to nakonec přece jen dočetla i když to bylo velmi, veeeelmi mimo mou komfortní zónu.
   Bylo to mé první seznámení s autorem... A asi i poslední... Doufám, že Klub tajných knihomolů bude příště vybírat, pro mě, lépe. :D 

   Jo ještě musím říct, že ten paperback je strašný! Je to měkké jak časopis a pro mě to bylo fakt za trest. :D

Nakonec jsem teda hodnotila 3 ovečkami. Jedna za to, že jsem to vůbec přečetla, takže jedna je vlastně moje. Druhá za místy vtipné scény a celkem slušnou čtivost. Třetí je za ten lehce dojemný konec.


A to je dneska vše.
Co vy? Četli jste? Jak se vám to líbilo? Napište mi! :D

Páčko.
A.

Žádné komentáře:

Okomentovat