2. června 2019

PŘEČTENO: Zlodějský tanec - Mary E. Pearson






Originální název: Dance of Thieves

Žánr: Literatura světová - Fantasy - Pro děti a mládež - Young Adult - Dobrodružné

Série: Zlodějský tanec

Rok vydání: 2019 (v originále 2018)

Nakladatelství: CooBoo

Počet stran: 448 stran

Názvy knih série: Vow of Thieves (2)

Díl série: První

Odkazy: ČBDBDatabázeKnihGoodReads

(zdroj obrázku)










ANOTACE:


Když zemře král Ballengerovy říše, jeho syn Jase se stává novým vládcem. Okolní říše však nehodlají tolerovat jeho panování, které se řídí vlastními pravidly. Na obzoru se objevuje mladá královna Vendy, která je odhodlaná vše změnit. Na tajnou misi vyšle bývalou vyhlášenou zlodějku Kazi. Ta když narazí na nového vládce Jase, rozhodne se chopit příležitosti. Oba jsou společně vrženi do vírů událostí, které nemohou ovlivnit.
                                                    (cbdb)

!!!
Upozorňuji, že kniha obsahuje nepřímé spoilery na předchozí sérii autorky, Kroniky pozůstalých, a jelikož jsou to dokonalé knihy, tak vřele doporučuji přečíst :)
!!!


"Jenže každý rozhovor mezi Jasem a mnou byl jako tanec, krok kupředu, krok zpátky, kroužení kolem, přetahování o to, kdo povede, očekávání dalšího pohybu." (Kapitola osmá)

O čem kniha je?


   Kazi, bývalá nejschopnější zlodějka, která byla vycvičena jako členka Rahtanu, dostane důležitý úkol. Vendskou královnou (jo, tou co známe) je poslána do Ďáblova chřtánu, kde vládnou Ballangerovi. Kazi jim musí ukrást velice cenné zboží, kapitána Illariona, muže, který otrávil otce vendské královny a zavinil masakr ve Strážném údolí. Dle královniných špehů se ukrývá právě v Ďáblově Chřtánu.
   Když Kazi dorazí do města, téměř okamžitě potká Jase. Kazi to sice netuší, ale Jase se stal novým Patrei, panovníkem Skaliska. Je to mladý muž stojící v čele rodiny Ballangerů. Přede všemi na trhu ho Kazi srazí na kolena a ke krku mu přiloží nůž. Jase se však rozhodne, že to nenechá jen tak, snaží se ji vylákat do osamocené uličky, kde by ji poučil o tom, jak se jedná s Patrei.
   Jaseho plán však překazí Lovci lidí, kteří ho zajmou. Když se ho Kazi pokusí osvobodit, aby ho mohla zatknout ve jménu královny, dopadnou i ji.
   A tak začíná společný příběh Kazi a Jaseho. ♥

"Stačí minuta, která tě pošle úplně jinou cestou a obrátí tvůj svět vzhůru nohama." (Kapitola dvacátá třetí)


Jak se mi kniha líbila?


   Och, jak já jsem ráda, že jsem se opět ocitla ve světě Vendy.
   Sice se děj neodehrává přímo v mnou milované Vendě, ale stále jsou zde nějaké vzpomínky a ukázky vendské kultury a já to miluju. Navíc zde poznáváme novou historii, nového rodu, nového města.
   Mary E. Pearson je ve vymýšlení nových kultur, pro mě, geniální. Já jí to fakt žeru.
   A její popisy putování! ♥
   A ta romantická linka, tak nenásilná, přirozená, logická.
   Další A mě nenapadá, každopádně jsem si zamilovala celou rodinu Ballangerových, všechny "Rahtaňáky" a celkově jsem se zase zamilovala.
   Tuším, že na humbook instagramu použili na jinou knihu pojem romantasy a jo, to se mi líbí a myslím,že by to mohl být i můj oblíbený žánr. :D A tohle je rozhodně romantasy
   Teď jsem jen hrozně naštvaná, že nemám další díl. Popravdě, kniha končí krásným "hepyjendem", teda dokud nezabloudíte k té prokleté poslední, velice krátké, ale velice zlomové kapitole. Vážně se mi teď chce brečet, že nemám další díl. PROČ?

"Chci tě políbit, protože tě chci, každou část tebe, i ty části, které mě tak hrozně rozčilují. Protože jsi mě otrávil jedem, který nechci vyplivnout. Protože jsi jako šílená zmije obtočená kolem mého hrudníku, co mě připravuje o dech, ale tebe chci víc než vzduch, Jase." (Kapitola dvacátá osmá)


Fakt to miluji, takže je jasné, že musím hodnotit celým stádem a nemůžu se dočkat dalšího dílu.


Přeji krásnou neděli!
Páčko!
A.


2 komentáře:

  1. Přečetla jsem si jen útržky z tvé recenze, protože jsem ještě nedočetla Kroniky Pozůstalých, ale áááá! Já jsem na tuhle druhou sérii tak zvědavá! :D
    Přečetla jsem zatím jen první díl, Falešný polibek, a ten se mi tedy líbil celkem dost, ale věřím, že ty další díly budou ještě lepší. :D
    A strašně, strašně moc se těším na HumbookFest a na autorku! Já si určitě nechám její knihy podepsat, takže v srpnu musím rychle ulovit VIP vstupenku :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já netuším co bude v říjnu, takže se radši moc na humbook netěším, ale každopádně Kroniky přečti, druhý díl sice nazývají vycpávkovým, ale já ho mám ze všech nejradši, je to o nové kultuře a fakt to miluju. Bože mám chuť ti přečíst hned znova 😂

      Vymazat