12. dubna 2019

PŘEČTENO: Lea Honor: Třpytící se město - Lenka Bandurová








Originální název: -

Žánr: Literatura česká - Fantasy- Young Adult

Série: Lea Honor

Rok vydání: Vyjde ve slovenštině na podzim 2019

Nakladatelství: ?

Počet stran: ve čtečce 358 stran

Názvy knih série: -

Díl série: První

Odkazy: ČBDB, GoodReads








Ještě jednou upozorňuji, že kniha teprve vyjde. Vyjde na podzim roku 2019 ve slovenštině.

ANOTACE:

   Dva válečnické rody - jeden prostý, druhý vznešený. Kdysi mezi nimi vzniklo pouto, které musí být naplněno. Ona pochází z kraje vycházejícího slunce a barev. On pochází ze země deště a lilií.

  Ona nadevše miluje svou rodinu, on miluje jinou ženu. Ona hledá způsoby, jak zpřetrhat pouta minulosti, aby se mohla vrátit domů. On hledá možnosti, jak zachránit svou snoubenku, aniž by porušil dávný závazek. 

  Nemají nic společného, přesto se osud rozhodl, že jejich cesty spojí. 

Slib, který nastal čas splnit.
Čest, která není ctí. 
Láska, která není láskou. 

  Společně se vydávají na nebezpečnou cestu, pronásledováni temnotou. V každém tmavém koutě číhají nebezpečné Stíny, jež jsou předzvěstí kruté smrti. Bude to dlouhá cesta na jejímž konci nemusí být vůbec nic.
                  (cbdb)



O čem kniha je?

   Thomas Honor jede dostát slibu, který kdysi dal jeho otec. Válečníci Honor a Libertas si kdysi dali slib, že jejich potomci se spojí manželstvím. Thomas jede pro svou nevěstu Ninu s obrovským zpožděním a doufá, že už jeho přislíbená nastávající bude vdaná.
   Když Ninu uvidí, první, čeho si všimne je její obrovské těhotenské břicho. Thomas je nadšený, že on nebude ten, kdo nedodrží otcův slib. Avšak Libertas má ještě jednu dceru, sedmnáctiletou Leu. Leu Libertas, svobodnou lvici, která touží po svatbě z lásky a byla vychována, že muž a žena jsou si rovni.
   Co se stane, když si Thomas, proslulý válečník, který věří, že žena má vždy poslechnout muže, odveze domů mladou divošku, která mu slíbí, že mu udělá ze života peklo?

"Ano! Udělám vám ze života peklo," slíbila mu temně.
Asi tě začínám mít rád,"




"Někdy lži potřebujeme jen pro ten pocit... Pro pocit, že na nás někomu záleží. Ač víme, že zítra se svět ponoří znovu do stejné tmy, stejně jako včera a ty další dny předtím."

Jak se mi kniha líbila?

   Radši to tady ještě označím, je tady pár spoilerů, tak pardon. :D

   Moc se mi to líbilo i když to mělo pár chybiček. A ta obálka? ♥ Nádhera!
   Líbily se mi postavy. Výběr jmen. Nespoutaná Lea Libertas, která lpí na své svobodě a svobodné vůli. A Thomas Honor, aby nezneuctil rodinu, která vyzvedává nadevše čest, je rozhodnutý se oženit s dcerou otcova přítele. I když se nesnesou a ona ho dohání k šílenství.
   Líbil se mi i jazyk, kterým je kniha napsaná, žádné složitosti a vymyšlené názvy, které člověku běžně nelezou přes zobák. Četlo se to skoro samo.
    Lea se místy opravdu chovala jako dítě, ale o to to bylo vtipnější, to jak neustále bojovala s Thomasem, nebo Fleur. Není to žádná bezchybná hlavní hrdinka. Jo, místy byla hysterická, dětinská, marnivá, ale když vzala meč nebo dlažební kostku do ruky, tak jsem věděla, že ji budu milovat. A miluju tu myšlenku paprsku, jako znak, že pochází ze Sluneční vesnice, to mi přišlo skvělé. Doufám, že ji bude zase zdobit. :) Thomas byl fajn, ješita, pán a velitel a Lea s ním dokázala pěkně zamávat. Prostě ten jejich vztah nevztah mezi nimi mě fakt bavil.
   Vedlejší postavy mě taky dost zaujaly a ocenila bych, kdybychom se v dalších dílech o nich dozvěděli více. Třeba o Stele, o Patrikovi, proč se Stín podobal Patrikovi, atd.
   Co se týče emočního vypětí, tak svatba mě dost vzala. Ta Leina bezmoc a samota, kterou cítila.. Uf, z těch pár odstavců, které popisovaly, jak odcházela na hradby, to fakt sálalo a bylo to silné. Pěkně nechutná byla scéna v Obchodníkově dílně. Brrr... Fuj... A lívancový trest? No, to jsem se zas chechtala.
   No a ani o romantiku nebyla nouze. Stejně mi to přišlo, že to má prvky historické romance. :D Zasadit vývoj postav do středověké Anglie.. Tadááá.. :D Ale nevidím na tom nic špatného. :D Zpět k tématu emocí. Už jen řeknu, že si myslím, že emoční škála, kterou tenhle příběh poskytuje je celkem dost rozsáhlá, tak to mám ráda. :)
   Co se týče prostředí, tak se mi líbilo, že vlastně kromě Sluneční vesnice mělo všechno nějakou chybu. Bellské království, za rozcuchaný vlas vás zbičujou, V Honorském království nesvítí slunce. Ve Městě fontán neprojdete suchou nohou, vlastně neprojdete za sucha vůbec. :D Paráda.
   Výtku mám k ubíhání času. Někdy mi ty hodnoty neseděly, upozornila jsem na ty nejvíce okaté i autorku. Ale občas mi to nesedělo, třeba tam bylo zmíněno, že Slunečná vesnice je dost daleko od Honorského království (říše, město? teď si nejsem jistá, jak bylo přesně označeno), ale na druhou stranu Thomas s Leou zas moc dlouho necestovali. Tak nevím, možná jsem jen moc hnidopich.
   Taky v mojí verzi knihy bylo dost překlepů, ale to dávám za vinu hlavně elektronické "pracovní" verzi.
   Co se týče konce, tak jsem čekala nějaké větší drama, ale doufám, že se ho dočkám v dalším díle. :) A taky doufám, že budou i další Honorské pohádky. ♥

Hodnotím čtyřmi ovcemi a těším se, že Lenka bude psát dále a její kniha se vydá i u nás v češtině. Přeji hodně štěstí a děkuji za možnost si přečíst tvou knihu. ♥


A to je dnes vše.
Přeji krásný víkend.
Páčko!
A.

2 komentáře:

  1. Tohle zní tak sakra dobře! A ta obálka?! Kruci, je epická! :D
    Ve slovenštině na podzim? Ok, a bude mít tuhle obálku? V tom případě prodáno :D
    Hodně mě to zaujalo a opravdu moc jsem na to zvědavá! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda ♥, autorka hlásala, že ještě ten text co jsem já četla upraví a dopiluje, tak se na to slovenské vydání hrozně moc těším. Obálka by měla být finální, takže ani já si to nenechám ujít a kupuju co nejdříve. :D

      Vymazat