2. dubna 2019

PŘEČTENO: Ohnivá krev - Elly Blake


Originální název: Fireblood

Žánr: Literatura světová - Fantasy - Pro děti a mládež - Young Adult

Série: Ledová krev

Rok vydání: 2018 (v originále 2017)

Nakladatelství: CooBoo

Počet stran: 368 stran

Názvy knih série: Ledová krev (1), Nightblood (3)

Díl série: Druhý

Odkazy: ČBDB, DatabázeKnih, GoodReads

(zdroj obrázku)




ANOTACE:

   Ruby porazila krutého Krále ledu a roztavila ledový trůn, ale krvelačný Minax, který v něm byl uvězněn, uprchl a nyní pustoší celé království a usiluje o život všech, na nichž Ruby záleží. A zdá se, že ho nemůže nikdo a nic zastavit. Jediná naděje na jeho zničení leží v daleké zemi na jihu, kde vládne magie ohně. A tak se tam Ruby vydá, nejen aby přišla na způsob, jak odstranit tuto hrozbu, ale hlavně aby přišla na podstatu své moci.
                                                        (cbdb)

O čem kniha je?

   Ruby je na ledovém dvoře, jako jediná ohnivá, ne zrovna moc vítaným hostem. Ledoví ji přehlížejí, vysmívají se jí.
   Když dojde k atentátu na Arcuse a všechny jeho přívržence, tak se rozhodne, že se vydá do země ohnivých aby zničila druhý trůn a nadobro tak zničila hrozbu Minaxů ovládnout celý svět.


Jak se mi kniha líbila?

  Moc si teda už nepamatuji co bylo v prvním díle. Teda pamatuji si základní osnovu co se stalo, ale třeba chování a jestli mi někdo lezl na nervy si už nevybavuji.
   Nevadí...
   Každopádně druhý díl na mě působil o něco akčnější než co si pamatuji jedničku.
   Líbí se mi, že Ruby ze začátku spadla z lopaty a už nebyla tak jedinečná jak jsme si mysleli. No horší je, že ke konci z ní autorka udělala ještě pětinásobně důležitější osobu pro celý svět. Takže to, že jsem si myslela, že tak trochu více zapadne mezi ty obyčejné se vytratilo.
   Objevuje se nám zde nový mladík, hezoun, no tak asi víte jak to dopadlo. Tramtadadááá, máme nový milostný trojúhelník.
   Hrozně se mi líbily ty mistrovské zkoušky, kterými si Ruby musela projít, výcvik byl zas takový ošulený, teda pardon, osekaný, krátký. Ale ty zkoušky mě bavily!
   Co se týče konce, tak nějak neskončilo to na druhý díl ani špatně ani úplně dobře. Akorát mi přišlo, že se s tím Ruby až moc v pohodě smířila. Jako by si řekla, však co, nějak se s tím poperu, mám důležitější věci na práci, nějaká posedlost mě už nerozhodí. :D
   Každopádně jsem zvědavá jak bude celá série ukončená.

Hodnotím stejně jako první díl 4 ovečkami.


A to je dneska zase všechno,
přeji krásný den.
Páčko!
A.

Žádné komentáře:

Okomentovat