9. dubna 2019

PŘEČTENO: Princezna popela - Laura Sebastian






Originální název: Ash Princess

Žánr: Literatura světová - Fantasy - Pro děti a mládež - Young Adult

Série: Princezna popela

Rok vydání: 2019 (v originále 2018)

Nakladatelství: CPress

Počet stran: 360 stran

Názvy knih série: Lady Smoke (2)

Díl série: PRvní

Odkazy: ČBDB, DatabázeKnih, GoodReads

(zdroj obrázku)









ANOTACE:


Deset let bezmocně přihlížela, jak uchvatitelé drancují její ostrov a zotročují jeho obyvatele. Mezitím dospěla a uvědomila si, že je její svatou povinností bojovat do posledního dechu, i když to někdy znamená zradit a především nemilovat.
                                                     (cbdb)


O čem kniha je?

   Po deset let žije Theodosie jako loutka Kalovaxianského císaře. Deset let je trestána za všechny prohřešky, neúspěchy a vzpoury, kterých se dopustil její lid. Theodosie, kterou připravili o jméno a nazývají ji Thorou, přežívá jen proto, aby mohla být využívána proti svému lidu. Smířila se se svým osudem, i když tajně doufá, že ji někdo zachrání.
   Zlom nastane, když císař zajme jednoho z nejdůležitějších rebelů z jejího lidu. Ona ho zná. On byl její největší nadějí na svobodu. Avšak císař ji donutí udělat něco, co vše změní. Od toho okamžiku je Theodosie odhodlaná udělat vše proto, aby osvobodila svůj lid z otroctví, sesadila císaře a usedla na trůn své matky.

Jak se mi kniha líbila?

   Tak zaprvé, ta obálka je dokonalá, ano, opět jsem sahala po knize jen kvůli obálce, ani jsem nečetla anotaci. Musím říct, že tady se to celkem vyplatilo.
   Co se týče příběhu, tak začátek mi přišel hodně podobný Skleněnému trůnu, ale ne jako kopírka, ale hlavní postavy měly lehce podobný osud.
  Knihu bych rozdělila na dvě části, kdy milníkem bylo bičování naší princezny.
  Část před bičováním mi přišla místy hrozně přeslazená a tak jako miloučce romantická. I se vším tím hrozivým pozadím příběhu. V téhle části mě i celkem dost jako štvala nejen její skoro kamarádka Crescentia, ale i její kumpáni. To ji jako nemohli vyslechnout? A furt ji museli považovat za královu loutku, hračku a kdo ví co? Jako fakt mi přišli v téhle části na facku.
   No a pak došlo na trest, který si musela Theodosie vytrpět. Bylo to zlomové jak v celém příběhu, tak i ve vývoji postav, vznikající důvěře. Tahle část se mi líbila mnohem více.
   Taky se mi líbí systém magie, který zde je. Magie je dána pouze těm, které si zvolili bohové. Magii můžete využít pouze, když se stanete Strážcem. A panovník nesmí využívat magii, buď bude používat magii a bude Strážcem, nebo bude panovníkem, obojí nelze. To se mi líbí. Magie má i svá omezení. Například bez drahých kamenů mohli využívat jen zlomek své magie a všichni si svůj kámen museli vysloužit. Taky ti, kteří užívali svou moc, aniž by byli Strážci, přišli o možnost po smrti shledat své mrtvé blízké.
   Co se týče postavy Theodosie, naší princezny popela, tak bych asi více ocenila, nějaké flashbacky do minulosti, kde by projevovala trochu vzdoru bez ohledu na následky. Jo, něco  málo tam bylo, ale spíše jako jen ten počáteční proces, kdy z ní chtěli vytřískat, že je následnicí trůnu. Já spíš mám na mysli, něco během dospívání. Abych ji potom trochu více věřila to zatvrzení a rozhodnutí zachránit svůj lid. Trošku mi to přišlo na sílu a uměle vytvořené.
   Celkově kniha je dost surová a otevřeně napsaná. A sakra to bičování bylo napsáno úplně dokonale, normálně jsem z toho měla husinu, jak to bylo popsáno.
   Joo, myslím, že kniha má potenciál, tak uvidíme, s čím se na nás vytasí autorka v dalším díle.

Každopádně se mi kniha líbila a hodnotím 4 ovečkami.


A to je pro dnešek zase vše. :)
Na chvilku Vám dám zase pokoj. :)
Páčko!
A.

2 komentáře:

  1. Dosud jsem váhala nad pořízením knihy, taky mne zaujala obálkou, ale je to paperback a za ty hříšné peníze? :D
    Ale myslím, že díky tvé recenzi dám knize šanci. ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obálka je krásná a je hrozná škoda, že to není hardback, ale myslím, že to stojí za to. ♥

      Vymazat