11. března 2019

PŘEČTENO: Dcera čarodějky - Lene Kaaberbøl





Originální název: Skammerens datter

Žánr: Literatura světová - Dobrodružné - Fantasy - Pro dívky

Série: Dcera čarodějky

Rok vydání: 2018 (v originále 2000)

Nakladatelství: Fragment

Počet stran: 224 stran

Názvy knih série: The Shamer's Signet (2),  The Serpent Gift (3), The Shamer's War (4)

Díl série: První

Odkazy: ČBDB, DatabázeKnih, GoodReads

(zdroj obrázku)






ANOTACE:

Jedenáctiletá Dina zdědila po své matce mocný dar. Umí se podívat člověku přímo do duše a vyvolat v něm pocity studu za jeho činy. Nemá proto žádné kamarády a ostatní děti ze vsi se jí vyhýbají. Takový samotářský život má však brzy skončit. 
Její matka byla neprávem uvězněna a jen Dina může dokázat její nevinu. Odhalí skutečného vraha a zachrání matce život? Nebo ji semele mocenský boj a zájmy lidí, kteří mají veškeré zlo na svědomí?
                                                                                                           (cbdb)


                                                                      (zdroj obrázku)

O čem kniha je?

   Dina zdědila dar po své matce. Kdokoliv se jí podívá do očí, pocítí nesmírný stud za veškeré své hříchy, které Dina dokáže jediným pohledem odhalit. Díky tomu Dina nemá přátele a cítí se osamělá. Má pouze svou rodinu.
   Jednoho dne její matku, Paní Studu, odvolají do vzdáleného města. Běžně se matka ze svých pochůzek vrací ještě ve stejný den, nejpozději druhý den ráno. Když se však na druhý den stále nevrací a pro Dinu přijede neznámý jezdec, Drakan, který nemá strach Dině pohlédnout do očí, vyrazí s ním do města, aby matce pomohla.
   Drakan provede dračí slují, aby se shledala s matkou, nakonec Dinu Drakan pouze využije k tomu, aby přinutil matku vznést rozsudek proti nevinnému knížeti Nikodémovi. Když matka odmítne, Drakan, přesvědčen, že tak matku zlomí, zavře Dinu s Nikem v jedné cele. Jenomže nepočítal s tím, že Niko a Dina se spolu spřátelí, společně uniknou a budou bojovat proti Dračímu řádu.


Jak se mi kniha líbila?

   Bylo to dobré.
   Kniha je napsaná pro děti, takže jazyk je jednoduchý a hlavní hrdince je jen něco málo přes deset let. I když místy byla kniha dost krvavá a i strašidelná, tak si nejsem jistá jestli bych to dala přečíst desetiletému dítěti. Ale, tak dnešní děti asi skousnou dost. :D
   Líbilo se mi, že Dina se chovala opravdu jako dítě. Plakala, bála se, i když v určitých situacích byla statečná. Byla taková opravdová. Sice zranění která utrpěla si nejsem jistá jestli by tak dobře zvládala, ale chovala se reálně. :D
   Když jsem hledala nějaké podklady na sepsání recenze, tak jsem zjistila, že byl natočen i film podle knihy a obálka je filmová. Také jsem zjistila, že je tohle teprve první kniha ze čtyř dílů série. Takže jupí! Těším se jak to bude pokračovat dále. Myslím, že to má dost velký prostor pro pokračování příběhu, který by mohl být hodně zajímavý. :)

Nakonec jsem hodnotila 4 ovečkami, protože opět nejsem cílovka, ale myslím, že mladší čtenáři by mohli být velice nadšeni.


A tím se pro dnešek loučím.
Páčko!
A.

2 komentáře:

  1. Pěkná recenze :) Též nejsem cílovka, ale tato kniha mě něčím upoutala. A ta obálka je taky boží :) Děkuji za další typ, třeba se k této knize taky brzy dostanu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že jsem tě nalákala. Mně to také doporučila kamarádka a když to bylo v knihovně, tak jsem to hned brala. Tak se pak ozvi jak se ti to líbilo. :-)

      Vymazat